Samarbetstävlingar/OoM tävlingarna

Regler för Order-Of-Merit

Spelschema

Race to Romeleåsen 2022

• Vid Partävlingar måste minst en deltagare vara medlem i någon av våra klubbar.
  • Partävling – Två ungefär lika stora klasser. Kan förekomma avvikelser
  • Singeltävling – Tre klasser, A – 15.0 , B 15.1 – 24.0 och C 24,1 – 54.
  • Startavgiften är 200 kronor, varav 30 kr/deltagare går till slutspelspotten.
  • Greenfee – och vardagsmedlemmar i våra klubbar erlägger tävlingsgreenfee om 200 kronor/tävling. Förbetalning av startavgift kan förekomma i samband med anmälan vid vissa tävlingar.
  • Anmälningstiden beslutas på respektive klubb. Se tävlingsinformation på golf.se. Tävlingen ska öppna för anmälan senast en månad innan tävlingsdag.
  • Anmälan sker på golf.se eller direkt till arrangerande klubb. Spelare måste vara minst 13 år för att få deltaga enligt SGF:s rekommendationer.
  • Från varje klass går 12 spelare plus eventuell delad tolfteplats vidare till slutspel.
  • OoM delas upp enligt singelklasserna och man följer den klass man startade säsongen i. Eventuella räknefel rättas innan resultatlistorna blir officiella.
  • I OoM får man räkna sina sju bästa resultat av de 10 tävlingarna.
  • Poängtilldelning
    Singeltävling – till de 14 bästa i respektive klass, enligt 18 , 15, 12 osv ner till 1.
    Partävling – till de 10 bästa i respektive klass, enligt 12, 10, 8 osv. ner till 1.
  • Slutspelet 2022 avgörs på Romeleåsens Golfklubb 11 september. Slutspelet spelas i tre klasser. A, B och C-klass. Slutspelsdeltagarna får en personlig inbjudan av sin hemmaklubb.
  • Man tar med sig en rankingsiffra från OoM till slutspelet.
    Tolv spelare per klass tar med sig enligt: 6.0 , 4.5 , 4.0 , 3.5 , 3.0 , 2.5 , 2.0 , 1.0 och 0 till de fyra sista.

Samarbetsklubbar 2022

Bosjökloster, Eslöv, Kävlinge, Lunds Akademiska & Romeleåsen