Pay and Play bana

Information om Kristinebergsbanan

Pay and Play bana

Vi erbjuder er möjigheten att prova på att spela golf och att göra det i glada vänners lag på en 9-håls golfbana men med 18 olika utslagsplatser som är öppen för alla. Det krävs inga förkunskaper eller medlemskap i någon golfklubb för att prova på, utan det enda som behövs är en kort introduktion som du kan få i vår reception eller i shopen.

Pay & Play banan erbjuder en del utmaningar och det gäller att hålla tungan rätt i mun när du ”kryssar” fram mellan hålen.

Information om Kristinebergsbanan

Banan består av 18 korthål (9 greener men 18 tees), 16 par 3 hål samt 2 par 4 hål och idealresultatet är 56 slag. Som nybörjare behöver man åtskilligt fler. Banans totala längd är 1984 meter.

Runt en del greener finns det förrädiska sandbunkrar och när ni kommer fram till 8/17:e hålet så väntar en damm hela vägen mellan tee och green.

Samtliga hål har uppbyggda grästees.

Samtliga hål har uppbyggda grästees.

Greenfee samtliga dagar

Senior