Bästaboll ligan

Ni kan anmäla er individuellt eller i par. Anmälan till tomas@eslovsgk.se

3 Klasser

Klass               Ålder                         HCP                        Antal Hål

Mini BBL           < 13                           54,1-99                    6-9

Mellan BBL       < 13                           15,0-53,9                 9

Stora BBL         13-16                         10,0-45,0                 9

Spelas på söndag eftermiddag

Mini Bästbolligan

Spelform 6-9 hål Bästboll Poängbogey med HCP 54 spelas på Korthålsbana eller från 100m-150m markering på stor bana

1 markör i varje boll. Alla klubbar hjälps åt varje omgång. Har man 2 lag anmälda ställer man upp med 1 markör 4 lag 2 markörer osv

I klubblagstävlingen räknas klubbens bästa lagresultat varje spelomgång & order of merit poäng delas ut (poängskalan sätts efter antal deltagande lag)

(Om laget är sammansatt av spelare från 2 klubbar så får båda klubbarna order of merit poäng)

1 klass med 3 priser (”små” priser i form av bollar ,greenlagare ,peggar)

Tävlingsledare för resp. omgång är den klubbs lagledare eller ersättare till lagledare som arrangerar omgången.

Varje klubb får ställa upp med 4 lag och om någon klubb inte fyller upp sin kvot fördelas dessa platser till dom andra klubbarna.

Mellan Bästbolligan

Spelform 9 hål Bästboll Poängbogey med HCP spelas på stor bana från kortast slopad tee för herrar. Alla spelar från samma tee.

Ronderna är HCP-grundande

Stora Bästbolligan

Spelform 9 hål Bästboll Poängbogey med HCP spelas på stor bana från normal tee.

I klubblagstävlingen räknas klubbens bästa lagresultat varje spelomgång & order of merit poäng delas ut.(poängskalan sätts efter antal deltagande lag)

Ronderna är HCP-grundande